Wyzwanie „Nowodworek dla PRZYSZŁOŚCI” to akcja, której nie możesz przegapić! Rozpoczął się luty – miesiąc zakochanych. A więc i Ty masz szansę okazać komuś MIŁOŚĆ. W tym roku proponujemy, aby była nią Nasza Planeta.
Zapraszamy Cię do podjęcia wyzwania. W ciągu najbliższych tygodni podejmiemy działania, które są krokami do zmiany naszego środowiska przyrodniczego.
Nie może Ciebie zabraknąć!
Już w przyszłym tygodniu rusza pierwsze wyzwanie → Tydzień Wegetariański.
Dowiesz się, jak produkcja mięsa wpływa na środowisko i jak poradziliśmy sobie z pierwszym wyzwaniem.
Trzymaj za nas kciuki! Czekamy także na Twoje propozycje!
1A
Czas realizacji:
listopad 2020 – styczeń 2021 przygotowanie materiałów
6 – 7 tygodni –prezentacja programu, podejmowanie wyzwań
Przewidywane efekty:
– zdobycie przez uczniów wiedzy nt. zasad ochrony środowiska
– wykorzystanie zdobytej wiedzy w życiu codziennym
Cel główny:
Uświadomienie uczniom, jaka może być ich rola w kształtowaniu opiekuńczego stosunku do Naszej Planety.
Cele wychowawcze:
– przekonanie uczniów o potrzebie stałego zdobywania wiedzy i nabywania coraz to nowych umiejętności oraz wykorzystanie tego w praktyce;
– kształtowanie u uczniów współdziałania w grupie, umiejętnego dzielenia się rolami i zadaniami;
– rozwijanie u uczniów takich cech jak: odpowiedzialność, uczciwość, pracowitość, wytrwałość, systematyczność;
– rozbudzanie wśród uczniów ciekawości poznawczej;
– wzmacnianie u uczniów wiary we własne siły, swoje możliwości;
– rozwijanie aktywności i kreatywności;
– kształtowanie umiejętności dyskutowania.
Cele edukacyjne:
– kształtowanie umiejętności poszukiwania różnych źródeł informacji i ich selekcji;
– kształtowanie umiejętności obserwowania otaczającego nas świata, wyciągania wniosków, zapisywania i prezentowania zebranych materiałów;
– ćwiczenie umiejętności wykorzystania wiedzy o charakterze naukowym do identyfikowania i rozwiązywania problemów;
– nauczanie podstaw ekologicznie zrównoważonego użytkowania środowiska i poznawanie sposobów jego ochrony;
– rozwijanie twórczych, innowacyjnych działań, mających doprowadzić do oszczędnego korzystania z zasobów środowiska naturalnego i ich ochrony;
– uświadomienie konieczności przestrzegania norm i zakazów ekologicznych zarówno przez jednostki, grupy i całe społeczności;
– wyrabianie nawyków kultury ekologicznej oraz moralnego i obywatelskiego poczucia odpowiedzialności za ochronę przyrody;
– kształtowanie poczucia odpowiedzialności za przyszłą jakość życia ludzi poprzez odpowiedzialność za środowisko lokalne i globalne;
– wcielenie umiejętności myślenia i rozumienia interdyscyplinarnego, prowadzącego odkrycia zależności między stanem środowiska a jakością życia poszczególnych jednostek i całych społeczeństw;
– zrozumienie mechanizmów powodujących problemy środowiskowe w skali lokalnej i globalnej;
– kształtowanie umiejętności planowania, organizowania oraz współdziałania w zakresie ochrony środowiska.
Cele zaczerpnięte z:
– red. Magdalena K. Terlecka, Edukacja ekologiczna. Wybrane problemy, Wyd. Armagraf, Krosno 2014
– Program projektu edukacyjnego, link: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/6de79580936a42c4d4f74cbcdbcafa29